miércoles, 7 de agosto de 2013

Jeonju


Jeonju es una altra ciutat turistica de Korea, encara que te, evidentment, la seua part megacomercial, amb tendes fashion per tot arreu. Un dels negocis que esta en boga aci son les tendes de fundes de mobil. Les tens de tots els tipus, a qual mes garrula. Hi han unes especialment gracioses que son les que tenen forma d' animal, en colores fosfis. Es cert que els coreans usen el mobil, m'atreveria a dir les 24 h del dia. Son com un apendice d'ells. Veuen la tele, juguen a jocs, xatejen, miren internet, compren, de tot. Tot el dia... sempre ho porten a la ma,  no ho guarden en el bolso.... 

Pero tornem a Jeonju, aquesta ciutat te una zona tradicional molt xula, es un barri amb construccions tradicionals on han aprofitar per posar museus,tallers d'arts tipiques coreanes com fer abanics. Jo vaig fer un molt xulo. 

Tambe hi han llocs per menjar, pendre un cafe o descansar. i clar guesthouses. Les cases tradicionals es diuen Hanoks.

A prop de Jeonju esta Magok-sa, un temple ubicat en un Parc Natural i al qual arribes despres de fer un treeking de 3 horetes (tambe pots arribar amb carretera i trigas menys, pero amb el company de viatge que tinc, sempre anem per la muntanya, sempre que siga possible) 
Vam suar de lo lindo, i no perque el treeking fos dificil, sino per la humitat... que passada! 

ens va agradar el temple, mentres que l'Alex decidia pujar a un pic del costat jo em vaig quedar fent meditacio, que aixo aci es porta molt. Basicament consisteix en deixar la ment en blanc i respirar profundament. Costa, ehhh! 




No hay comentarios:

Publicar un comentario