sábado, 31 de agosto de 2013

Daegu i Andong

Daegu es una ciutat gran tipicament asiatica, grans carrers, moltes llums i moltes tendes on comprar. La gent surt a partir del capvespre i tens la sensacio que sempre estan consumint.

No vam fer gran cosa a Daegu, excepte visitar el temple Haein-sa i fer algunes compres.

Ens vam allotjar a un Love Motel, tipics hotels que son utilitzats per les parelles per tenir trobades diguessim que sentimentals. Estan superben equipats, amb ordinadors, wi-fi, televisions amb pantalla plan
a gegants i totes les cremites del mon que puguis imaginar. En el motel de Daegu, que es deia 2X teniem jacuzzi fins i tot. En el wellcome pack trobes de tot: begudes, snacks, mascarilles de cremes super cares, preservatius, vaselines de sabors, inclus algun anti inflamatori (imaginacio al poder) i tot aixo per un modic preu. Ens va fer molta risa els parkings d´aquestos hotels, doncs son superdisimultas, entres directament al hotel, son molt discrets, per a que puguis anar directament quasi a l´habitacio sense que ningu pregunti massa res....Estan molt ben decorats, son moderns, funcionals, i sobretot pensats per ser utitlitzats per unes poques hores i amb discreccio. La realitat es que son mooolt habituals i que sobre tot en els ultims anys estan pensats no solament com love hotels sino com bussines hoteles.

Espectacle nocturn a Andong
Des de Daegu vam anar a Andong, ens va agradar molt, una ciutat petita, amb un centre molt actiu un mercat molt mogut i amb un parc al costat del riu on cada nit feien espectacles amb fonts, llums i musica. Vam estar a un guesthouse tipic korea, ple de koreans, on dorms al terra arropat per unes colxes supermullides. El desdejuni va ser ¨pumpkin porridge¨amb verduretes fermentades i kopi (que diuen ells al cafe). Vam visitar un poble tradicional, Hahoe es deia, es Patrimoni de la UNESCO, i ens va agradar molt. Vam fer un mini trek i vam anar en barqueta per conectar amb un barri del poblet.

Aquestos dies vam viatjar en tren, hem de dir que tot molt puntual, les estacions molt netes i sense ser ultra modernes (excepte les de les ciutats grans com Busan o Seul on son supeerr xules) son molt funcionals i tenen tot el que necessites. En general tot els mitjans de transport que hem usat: vaixell, tren, bus i metro son molt puntuals, nets i amb tota la info que necessites, inclus per extrangers, tot esta en korea, ingles, japones i xino.